مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: خط B متروی قم دو بار و در قالب دو طرح جامع ترافیکی در شورای ترافیک کشور تصویبشده که نشاندهنده اهمیت و ضرورت این خط برای شهر قم است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: در جلسهای که بیستم اردیبهشت سال جاری در محضر شهید آیتالله رئیسی برای خطوط متروی قم برگزار شد، ایشان نیز بهصورت ویژه برای تأمین واگن متروی قم به مسئولان تأکید کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: تا امروز دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب حفاری و خاکبرداری که معادل ۲۷۵ هزار دستگاه کامیون میشود، در پروژه متروی قم انجام شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تکمیل و بهرهبرداری از خط یک قطار شهری قم، از ثبت سفارش و صدور مجوز خرید واگنهای مترویی از شرکت پوژن چین در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علیرغم صدور مجوز ۲۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت پروژه مترو قم در سازمان شهرداریها، سازمان برنامهوبودجه کشور کمتر از نیمی از این مبلغ را برای این کلان پروژه شهری قم برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: سال ۱۴۰۱ شهرداری قم به وزارت کشور تعهد داد که در صورت تأمین واگن در سال ۱۴۰۲، فاز نخست متروی قم را راهاندازی کند که هماکنون آماده هستیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: طی هفت ماه ابتدایی سال، سازمان ۵۰۰ میلیارد تومان صورتوضعیت را پرداخت کرده است و مبلغ مصوب شده برای اوراق مشارکت نیز افزایش پنج برابری دارد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
سرپرست سازمان قطار شهری قم گفت: در جلسهای با حضور وزیر کشور، سه رام قطار بهصورت ویژه به قم اختصاص دادهشده و برای تأمین منابع مالی آن اوراق مشارکت در نظر گرفتهشده است.